Erhvervsfremmeudvalget afsatte i går cirka 160.000 kroner til den
undersøgelse af detailhandlen i kommunen, der laves om kort tid.
-
Tanken er at lave en undersøgelse, som kan gentages år efter år.
Undersøgelsen skal blandt andet kunne vise, hvad der sker med handelslivet,
hvis vi for eksempel får en stor butik til byen.
- Samtidig skal
undersøgelsen indgå i arbejdet med kommuneplanen, fortæller udvalgets
formand.
Richard Ragnvald fortæller at udvalget er enig om årligt at afsætte
omkring 1,5 millioner kroner i en markedsførings-pulje.
Fælles udspil
Kommunen og UdviklingsCentret stod klar til mødet i udvalget med et
fælles udspil til, hvordan pengene skulle bruges:
- Vi er klar til at
give pengene. Men vi bad parterne om sammen at finpudse projektet endnu
engang, fortæller formanden.
Markedsføringen dækker over alt fra at
hjælpe en enkelt virksomhed med markedsføringen til deltagelse ved messer -
og egentlig markedsføring gennem for eksempel aviser eller fjernsyn.